Købs- og leveringsbetingelser
- Om MyHat
Virksomheden har sit sæde i Karlskrona. Virksomhedens postadresse er Nilsbovägen 8, 37194 Lyckeby. Virksomhedens registreringsnummer og navn er: MyHat Scandinavia AB – SE556968787301
Ønsker du at komme i kontakt med os, så send en e-mail til Info@myhat.dk og fortæl os hvad vi kan hjælpe samt giv os dine kontaktoplysninger, så hører du fra os snarest muligt.
- Bestilling
Når du har afsluttet din bestilling, sendes der en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produktet, prisen, fakturerings- og leveringsadresse. Hvis der er fejl i ordrebekræftelsen, skal du hurtigst muligt kontakte os via e-mail på info@myhat.dk.
- Levering
Vores normale leveringstid er 1-3 arbejdsdage. OBS! Bestillinger aflagt i weekenden sendes tidligst mandagen efter. Ordrer inden kl. 15.00 sendes samme hverdag.
Hvis der er forsinkelser på leveringen (uden at vi har oplyst dig om at der er en længere leveringstid), så kontakt os på info@myhat.dk.
-
Priser
Alle priser i butikken angives i DKK og alle priser inkluderer 25% moms. Vi reserverer os retten for prisændringer forårsaget af prisændringer hos leverandører, fejl i prislisten samt fejl i prisen forårsaget af fejlagtig information, og forbeholder os retten til at justere priserne.
- Fortrydelsesret
Ved køb af varer på hjemmesiden har du som kunde 14 dages fortrydelsesret efter fjernaftaleloven fra det tidspunkt, du modtager varerne.
5.1 Udøvelse af din fortrydelsesret:
For at fortrydelsesretten kan benyttes, skal varen være ubrugt og i absolut ny stand, og klistermærker og eventuelle mærker skal være intakte.
Du skal meddele, at du fortryder købet. Beskeden skal sendes til os order@myhat.dk. I din besked skal dit navn, din adresse, e-mailadresse, ordrenummer og hvilke varer returneringen gælder for, tydeligt fremgå.
Du skal returnere produkterne til os med det samme og senest inden for 30 dage efter fortrydelsesmeddelelsen.
Du er ansvarlig for returfragt, levering og stand af produkterne ved returnering, produkterne skal derfor sendes godt emballeret og i deres originale emballage.
Fra tilbagebetalingsbeløbet forbeholder vi os retten til at trække et beløb svarende til værdiforringelsen i forhold til produktets oprindelige værdi, hvis der er tale om et brugt eller beskadiget produkt.
5.2 Fortrydelsesretten gælder ikke for:
Skræddersyede produkter, der er skræddersyet specielt til dig eller har et tydeligt, personligt præg efter dine ønsker.
Tjenester, der er gennemført, og hvor du udtrykkeligt har givet samtykke til påbegyndelse af tjenesten uden fortrydelsesret.
- Krav og reklamationer
Vi inspicerer alle produkter, inden de sendes til dig. Skulle produktet stadig være beskadiget eller forkert afsendt, når det ankommer, forpligter vi os til, i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning, at udbedre fejlen uden beregning.
Du skal altid kontakte os for godkendelse, inden du returnerer en defekt vare.
Reklamationen skal sendes umiddelbart efter, at manglen er opdaget.
Forudsat at produkterne ikke er det ved levering, er misfarvede produkter ikke omfattet af reklamation, da dette betragtes som slitage.
6.1 Hvordan klager man?
Eventuelle fejl og mangler skal altid meddeles til Info@myhat.dk, hvor du skal oplyse dit navn, din adresse, e-mailadresse, ordrenummer, en beskrivelse og gerne et billede af fejlen.
Hvis vi ikke er i stand til at afhjælpe manglen eller levere et lignende produkt, refunderer vi dig for det defekte produkt i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Vi er ansvarlige for returfragt i tilfælde af godkendte reklamationer.
Vi forbeholder os retten til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at produktet ikke er defekt i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Ved klager følger vi retningslinjer fra Klagenævnet, se https://naevneneshus.dk/.
- Ansvarsbegrænsninger
Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der måtte opstå på grund af produktet.
Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser/fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse forhold kan for eksempel være arbejdskonflikter, brand, krig, myndighedsbeslutning, nedsat eller ikkeeksisterende levering fra leverandøren.
Ydermere tages der intet ansvar for eventuelle ændringer af produkter/produktegenskaber, som er blevet ændret af den respektive leverandør og andre faktorer uden for vores kontrol.
- Produktinformation
Vi tager forbehold for eventuelle typografiske fejl på denne hjemmeside og endeligt salg af produkter. Vi garanterer ikke, at billederne gengiver produkternes nøjagtige udseende, da der kan forekomme en vis farveforskel afhængig af den skærm produktet ses på, fotokvalitet og opløsning. Vi gør altid vores bedste for at eksponere produkterne så korrekt som muligt.
- Information om cookies
Ifølge loven om elektronisk information skal besøgende på en hjemmeside af hensyn til privatlivets fred informeres om, at der bruges cookies. Oplysningerne i cookien kan bruges til at spore en brugers browsing. En cookie er en lille tekstfil, som den hjemmeside, du besøger, anmoder om at blive gemt på din computer for at give adgang til forskellige funktioner. Det er muligt at indstille din browser, så den automatisk afviser cookies. Mere information kan findes på Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering hjemmeside.
- Persondata
Ved at handle hos MyHat Scandinavia AB (556968-7873) accepterer du vores databeskyttelsespolitik og vores behandling af dine personoplysninger. Vi beskytter dit privatliv og indsamler ikke flere oplysninger, end nødvendigt for at kunne behandle din ordre. Vi sælger eller videregiver aldrig dine data til tredjeparter uden et juridisk grundlag.
MyHat AB er ansvarlig for behandlingen af personoplysninger, som du har givet os som kunde. Dine personoplysninger behandles af os for at vi kan håndtere din ordre, og i de tilfælde, hvor du har efterspurgt nyhedsbreve eller kampagnetilbud – for at kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
Oplysningerne nedenfor er en oversigt over, hvordan vi opbevarer og behandler dine data i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (GDPR).
10.1 Hvad er persondata?
Persondata er alle oplysninger, der direkte eller indirekte kan henføres til en fysisk person.
10.2 Hvilke data gemmer vi?
For at kunne håndtere din ordre og besvare spørgsmål i forbindelse med din ordre (kundeservice), gemmer vi dit for- og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, IP-adresse og købshistorik.
Dine data opbevares, så længe vi har et lovligt grundlag for at behandle dine data, for eksempel for at opfylde aftalen mellem os eller for at overholde en retlig forpligtelse efter for eksempel bogføringsloven.
10.3 Retsgrundlag
I forbindelse med et køb behandles dine personoplysninger for at gennemføre aftalen med dig.
Markedsføring, kampagner og lignende, foregår med dit samtykke.
10.4 Hvilke oplysninger deles og til hvilket formål?
10.4.1 Betalingsudbyder
Ved køb deles oplysninger med vores betalingsudbyder. Det der gemmes, er fornavn, efternavn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Vælger du at betale med faktura, gemmes personnummeret også hos betalingsudbyderen. Oplysningerne gemmes for at kunne gennemføre købet og for at beskytte parterne mod svindel.
De betalingsudbydere (betalingstjenester) vi bruger er: Klarna, Swish Betaling via Swish. Betaling via Klarna sker i danske kroner.
10.4.2 Fragtfirma
For at kunne levere dine ordrer og fuldføre vores kontrakt, skal vi dele specifikke oplysninger med fragtfirmaet. Det der deles med fragtfirmaet, er fornavn, efternavn og adresseoplysninger til levering. E-mailadresse og/eller mobilnummer kan også deles med fragtfirmaet til meddelelse.
Vi samarbejder med Bring.
Hvis produktet ender hos en agent, forbliver det der i 14 dage. Bliver det ikke afhentet inden for 14 dage, sendes pakken tilbage til MyHat. En ordre, der ikke er blevet afhentet, vil blive opkrævet et gebyr på 100 danske kroner (DKK) til dækning af håndtering og returfragt.
10.4.3 Nyhedsbrev
Hvis du har valgt at tilmelde dig vores nyhedsbrev, vil dit fornavn, efternavn og e-mailadresse blive delt med vores nyhedsbrevudbyder. Dette gøres for at kunne holde dig opdateret med information og tilbud til markedsføringsformål. Dette kan gøres via e-mail eller SMS.
Vi bruger MailChimp til at sende nyhedsbreve.
10.5 Retten til adgang
Du har ret til at modtage uddrag af alle oplysninger, vi har om dig. Uddrag leveres elektronisk i et læsbart format.
10.6 Retten til korrigering
Du har ret til at bede os om at opdatere forkerte oplysninger eller supplere oplysninger, der er ufuldstændige.
10.7 Retten til at blive slettet
Du kan til enhver tid anmode om, at de oplysninger, der vedrører dig, slettes. Der er få undtagelser fra retten til sletning, der skal beholdes, fordi vi skal opfylde en juridisk forpligtelse (f.eks. ifølge bogføringsloven).
10.8 Ansvar for databeskyttelse
MyHat Scandinavia AB er ansvarlig for opbevaring og behandling af personoplysninger i netbutikken og sikrer, at reglerne følges.
10.9 Hvordan vi beskytter dine persondata
Vi bruger industristandarder såsom SSL/TLS og envejs hash-algoritmer til at gemme, behandle og kommunikere følsomme oplysninger såsom persondata og adgangskoder på en sikker måde.
- Ændringer af de generelle vilkår og betingelser
Vi forbeholder os retten til at ændre i vilkår og betingelser til enhver tid. Ændringer af vilkårene vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. De ændrede vilkår og betingelser anses for accepteret i forbindelse med bestillinger eller besøg på hjemmesiden.
- Uenighed og lovvalg
I tilfælde af at et problem ikke kan løses efter aftale med virksomhedens kundeservice og kunden, kan du som kunde kontakte Klagenævnet. For beboere i et andet EU-land end Danmark, kan klager indgives online via Europa-Kommissionens platform for mægling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
I tilfælde af uenighed følger vi beslutningen fra Klagenævnet eller det tilsvarende klageorgan.
Uenighed vedrørende fortolkningen eller anvendelsen af disse generelle vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med dansk lov.